CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Jumaat, 30 Januari 2009

mentari bersinar kembali


ada sekelumit tawa
di sebalik tangis duka

ada silau cahaya
di celahan remang rembulan

bersinar pelangi
dalam titis hujan

biar guruh petir berdentum
memecah sunyi hening hari

meski pun mentari malu menunjuk diri
hari esok ada harapan pasti

yang memungkinkan kita terus menanti
kerana mentari pasti bersinar kembali

20 ulasan:

Zahari Ismail berkata...

harap2 begitu...karipap takut nanti bukak mate dah ada orang tanya..."marabbuka"oh tidak...

*GB* berkata...

kita telah terbiasa bersama
malam dan rembulan
siang dan sinaran
mentari dan bintang
pelangi dan 1001 kupu-kupu

dan di sebalik kebiasaan ini
sulit benar ketemu keabadian

doa buat kamu

imanshah berkata...

saya suka mentari...

naz ilyn berkata...

salam...

karipap sadin sedap tau...hi3

mentari pasti bersinar kembali
tapi... apakah bisa terulang
menatap mentari bagai dulu lagi
atau... itu terakhir kali

naz ilyn berkata...

*GB*...

kita memang terbiasa
menatap cakerawala
kerna tahu ujudNya
mahu mengagungi kebesaranNya
maha kuasa sang pencipta
meresap ke jiwa meremang bulu roma

naz ilyn berkata...

imanshah...

jadikan diri umpama mentari
biar panas membakar diri
namun nikmat seisi alam merasai

azlin hashim berkata...

tenangnya rasa.. tp bait puisi tu mcm org tgh memendam rasa. Semoga dpt cahaya yg dicari.

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin berkata...

Salam dik naz ilyn..

1. mentari psti bsinar kmbali esok hari..namun apakh kita msh bkesempatan mnikmati keindahan ciptaan-NYA..? smga..

2. kerap kali komenmu di plbgi blog, myerlahkn kmampuanmu bkarya. TAHNIAH! smga bakat yg dianugerah-NYA, dimanfaat utk myampaikn yg haq & myongsang yg batil.

slm psahabtn..
:)

asyima binti dollah berkata...

wah..sudah 2 blognya kak..kena baca nih..sgt sibuk skrg,nant senang2 sy komen ya kak..

indah bahasanya=)

naz ilyn berkata...

azlin hashim...

hai azlin apa kabar lama tak dengar berita... sebenarnya apa yang tercatat takde kena mengena pun dengan perasaan atau keadaan akak ianya semata-mata imaginasi yang direka...

naz ilyn berkata...

Amal...

salam Amal... teruja kerana kamu sudi mengomen kat laman NR...

moga kita masih lagi berkesempatan melihat mentari bersinar kembali... sebagaimana DIA mengizinkan untuk kita perbaiki diri...

terima kasih kerana sedikit perhatian atas kata-kata yang tercipta... semuanya hanya lintasan cuma

salam sahabat...

naz ilyn berkata...

asyima...

terima kasih... jujur akak katakan segalanya terdorong setelah menjadi pengomen setia di LK...

Laman NR sentiasa menanti bunga bahasa dari belahan jiwa dik asyima...

noey.rania berkata...

salam pkernalan
suke baca semua puisi2 naz ilyn
tersentuh dan bmakna

naz ilyn berkata...

wasalam rania... sedap nama.

tersentuh dan bermakna hanya pada yang berjiwa...

www.katobengke.com berkata...

wah bagus bangat puisinya.......
puisi yang indah yang penuh pengharapan......

naz ilyn berkata...

www.katobengke.com

harap pada yang berharapan
mengharap hanya pada Mu tuhan

Fly berkata...

salam singgah..nice blog

naz ilyn berkata...

salam kenal Fly...

terima kasih singgah-singgahlah selalu..

eya berkata...

sggh x terkate..nukilan sndri ke nih naz Iyn?

naz ilyn berkata...

eya...
salam eya... terima kasih sudi ke laman saya moga akan terus menyinggah...

segala apa yang tertera di kolam mata anda itulah juga yang mengalir dari minda menjadi irama jejari menari melahir suara rasa yang tuannya adalah saya yang punya hanya kata-kata...

p/s: segala coretan yang terdapat di laman nukilan rasa ini adalah hasil karya saya sendiri dan kebanyakannya tercipta ketika melawat atau mengomen di laman-laman kekawan dan segalanya saya kumpulkan di nukilan rasa.